OM HURVA IF

Hurva IF är en ideell förening som bildades 1930, då med främsta syfte att bedriva fotbollsverksamhet. Idag bedriver Hurva IF ett flertal sport-och trivselaktiviteter såsom gruppträning, fotboll, zumba, innebandy, och mycket mer.

Hurva if och Hurva by äger en stor idrottshall skänkt av paret Espgård, och byggdes 1988. Utöver detta har vi en stor fotbollsplan och klubblokaler som finns tillgänglig för uthyrning om så önskas.

Vårt mål är att erbjuda rolig och utvecklande träning för alla på landsbyggden runt om kring Hurva som Östra Strö, Löberöd, Rolsberga, Äspinge, Skarhult, Flyinge, Gudmuntorm med flera!

Hurva IF finns till för dig!

Här finner du verksamhetsberättelse och verksamhetsplan för 2024!

Innom kort kommer också protokollet från Årsmötet

/Styrelsen

STYRELSEN

ORDFÖRANDE

Andrea Bratten Hill

LEDAMOT

Anette Nilsson Gunder

Christofer Wickman

LEDAMOT

Marcus Christensen

KASSÖR

Mikael Tveisme

Linda Tveisme

SEKRETERARE

Maria Wiking

Malin Tibbelin

LOKALUTHYRARE

Anette Nilsson Gunder

Marcus Christensen

BLI MEDLEM I HIF!

Genom att bli medlem i Hurva idrottsförening stöttar du föreningen i arbetet med att erbjuda Hurva med omnejd motionsinriktade aktiviter och träningar.

Medlemskapet kostar 200:-/ år och familj eller 150:-/person

Swisha till 1232727949

Bankgiro 5755 -6847

Märk betalningen med "M.A" och ditt namn.

Ditt medlemskap är betydelsefullt!

IDROTTSHALLEN I HURVA

Hallen som är byggd på 80-talet tack vare en donation från familjen Espgård får sig nu ett lyft!

Tack vare ideella krafter har dräneringen runt hallen blivit fixad och ordentliga stuprör och avrinning leder nu bort regnvatten från hallen.

Tack vare bidrag från Sparbankstiftelserna har vi kunnat laga taket som läckte in vatten.

Isolering och plast bakom panelen inne har blivit utbytt/lagad.

Vi fick stor hjälp av ÖMAN-gruppen att se över elen och de fick även bukt på belysningen som tidigare inte fungerade helt som den skulle

Nästa steg är att sätta upp ett 100-tal ljudabsorbenter för att få till en bra ljudmiljö.

Renoveringen fortsätter så stundtals kan det råda lite byggstök, men den är nu fullt brukbar och säker att använda!

Vi uppdaterar löpande, så titta in igen för att se hur det går med renoveringen av hallen!

KONTAKTA OSS

Hurva Idrottsförening