TRÄNA MED HURVA IF!

Vi tränar och har roligt på samma gång, bli stark tillsammans med oss!

Vi har träning för alla, för nybörjare och för den som tränar aktivt.

Välkomen in i gemenskapen!

Hello world

ATT HA ROLIGT UNDER AKTIVA FORMER- DET ÄR VÅRT MÅL!

De flesta känner till hur fördelaktigt det är för oss att träna och hålla oss aktiva, vi stärker kroppen såväl som sinnet. Att träna tillsammans är roligt och ökar chansen att man får in långsiktiga hållbara träningsrutiner.

Nedan finner ni det Hurva Idrottsförening har att erbjuda!

Självklart är du alltid välkommen att prova på första gången innan du bestämmer dig!

HURVA MOTION

Häng med på Nettans uppskattade träningspass! Med fokus på styrka, kondition och rörlighet håller hon pass anpassade för alla, oavsätt nivå.Träningen hålls till en början i Hurvas Idrottshall, men när det blir vår flyttar vi ut på gräsplanen.

Pris: HALVA TERMINEN HAR GÅTT, NYTT PRIS 300:-!

Tisdagar kl 18:30 - 19:15

ZUMBA

Vår fantastiska Zumba-intruktör Ester håller Zumbapass med mycket glädje och energi!  Till pulserande rytmer tränar vi kondition, rörlighet och styrka. Passen är anpassade för alla, oavsett nivå.Träningen hålls till en början i Hurvas Idrottshall, men när det blir vår flyttar vi ut på gräsplanen. Varmt välkommen!

Pris: HALVA TERMINEN HAR GÅTT, NYTT PRIS 300:-!

Torsdagar kl 19:30 - 20:15

HURVA SOCIALDANS

Här möts vi för att dansar bugg och foxtrot, för motion, träning, nöje, glädje och gemenskap! Det är gratis, du behöver bara vara medlem i Hurva IF för att delta. Det finns möjlighet att köpa dricka, kaffe och kaka för de som vill. Ingen anmälan, det är bara att dyka upp! Ta med inneskor så fixar Hurvaborna Veronica och David musiken

Pris: Gratis

Söndagar 18:00-20:00

HURVA KROPPsFIT!

Detta är en fortsättning på träningarna på Hurva utegym, men nu flyttar vi in i hallen tills vädret har blivit stadigare.

Tränare Anders Wiking sätter ihop grymt roliga och stärkande pass med CrossFit som inspriation!

Ta med vattenflaska och inneskor.

Pris: 150:-/Termin eller 20:-/per gång (Kräver ingen anmälan)

Lördagar kl 10:30-11:15

BADMINTON

För er som vill träna badminton så är hallen öppen för er att fritt komma upp och spela!

Tisdagar 19:30 - 21:00

Söndagar 16:00-17:00

KNATTEBOLL

Knattebollen är tänkt som rolig och utvecklande träning med fotboll som inspiration. Under tränarledd handledning får barnen mötas, ha roligt och utveckla sin bollvana.

Ca 4-6 år

Måndagar: 17:30-18:15

FOTBOLL

Fotboll för barn och ungdommar födda -17  och uppåt är tänkt för dig som gillar att spela fotboll, träna och utveckla dina förmågor. Under tränarledd handledning får du tillfälle att mötas och utveckla din bollvana.

Måndagar: kl 17:30-18:30

INNEBANDY

Kom och spela innebandy på ett kul och prestigelöst sätt! Ingen föranmälan krävs, bara att dyka upp med din klubba. Kontakta Marcus på 0734-347347 för mer information. De behöver vara över 18 år och medlem i Hurva IF för att delta.

Måndagar 19:30 - 21:00

HALLEN ÖPPEN FÖR MEDLEMMAR

På onsdagar hålls hallen öppen för alla medlemmar!

Då är det fritt att utöva den träningsaktivitet man känner för; Ta med ett badmintonrack och träna badminton, gymma eller spela bordtennis, valet är ditt!

Pris: Gratis för medlemmar

Onsdagar 18:30-20:30

HURVA UTEGYM

På gröningen bredvid lekplatsen finner ni ett trevigt utegym. Där är det fritt att träna när du vill. Ibland arrangeras

träningspass, håll utikik här och på Hurva idrottsförenings facebooksida.

Här hittar du parkering och vägbeskivning:

BUGGKURSER

Är du intresserand av att lära dig grunderna i bugg och låta träningarna bli ett pulshöjande glädjerus med hjälp av en erfaren instruktör? Vi kollar nu intresset för att starta kurser till vårteminen!

Du får gärna anmäla ditt intresse på knappen under.

Intresseanmälan är inte bindande

BORDTENNIS

På Hurva IP finns ett bordtennisbord för utomhusspel, där är alla varmt välkomna att spela när som helst. Ta med raket och boll och spela så mycket ni bara vill! Det kostar ingenting men ni får gärna stötta idrottsföreningen genom att vara medlem!

HIF TIPSAR:

DU VET VÄL OM ATT DU KAN UTNYTJA DITT FRISKVÅRDSBIDRAG!

unsplash